Doel van het spel is om het bord leeg te spelen. Per beurt mag je drie tegels omkeren door ze aan te klikken. Als je met de drie tegels een goede combinatie kunt maken, verdwijnen ze van het bord, en stijgt je score. Als dat niet kan, daalt je score en worden de tegels weer teruggedraaid. Onthoud dan goed waar ze liggen!
Het spel is voorbij als het bord leeg is, of als er geen goede combinaties meer te maken zijn.
Met de knop kun je de lijst met gevonden combinaties weergeven
Kies een spelvariant met
Je kunt de computer automatisch laten beslissen of iets correct is, of je kunt zelf beslissen. In het laatste geval kun je alleen kiezen uit de mogelijkheden die volgens de spelregels bepaald zijn.
Je kunt de computer na het omkeren van de tegels laten pauzeren tot je op drukt.
Je kunt een eigen spel maken op basis van WoordMemory. Dit spel kun je dan spelen door bij de instellingen 'Kies eigen bestand' te selecteren. Voor instructies, zie de handleiding op http://grammaticadidactiek.ruhosting.nl/DOT2018.html.
WoordMemory 2.0 is de vernieuwde versie van WoordMemory, dat in 2018 ontwikkeld is door een docentontwikkelteam bestaande uit Peter-Arno Coppen, Donna van der Hulst, Josje Melis en Liesbeth Stolk-Pronk
Voor spelinstructies, klik